INTEGRITETSPOLICY
Senast uppdaterad: 2025-06-09
Denna integritetspolicy beskriver hur vi behandlar dina personuppgifter som Spicy Hot samlar in från dig, eller som du upplyser oss om. Vi behandlar dina personuppgifter i samband med att du gör en digital beställning hos oss, blir medlem i vårt lojalitetsprogram eller besöker någon av våra restauranger.
Personuppgiftsansvarig
SH Food AB (org. nr 556942-1752) är personuppgiftsansvarig för de personuppgiftsbehandlingar som framgår här. Det betyder att vi är ansvariga för att dina personuppgifter hanteras tryggt och säkert.
Om du har frågor om hur vi behandlar dina personuppgifter kan du kontakta oss på gdpr@spicyhot.se
Varför vi behandlar personuppgifter
Personuppgifter är alla uppgifter som direkt eller indirekt kan kopplas till dig. För att samla in personuppgifter behöver vi ha ett ändamål. Vi behandlar dina personuppgifter, beroende på vilka av våra tjänster du väljer att använda, för följande ändamål:
- Att hantera beställningar du gör på vår webbplats eller app.
- Att skapa en säker digital miljö.
- Kamerabevakning för att förebygga, förhindra och upptäcka brott eller störningar.
- Uppfylla våra rättsliga förpliktelser.
- Informera dig om våra erbjudanden.
- Administrera lojalitetsprogram (om du valt att bli medlem)
Dina rättigheter
När vi behandlar dian personuppgifter har du vissa rättigheter. Dessa rättigheter är inte ovillkorliga och vi prövar varje begäran/förfrågan individuellt. Här har du en sammanfattning av rättigheterna, om du vill läsa mer om dina rättigheter hittar du dem i slutet av integritetspolicyn i bilaga 2. Du har bland annat rätt att:
- Begära tillgång till dina personuppgifter
- Begära rättelse av dina personuppgifter
- Begära att dina personuppgifter raderas (rätten att bli bortglömd)
- Begära att behandlingen av dina personuppgifter begränsas
- Invända mot vår behandling av dina personuppgifter, om ändamålet med behandlingen är kopplad till marknadsföring eller våra berättigade intressen.
- Begära ut dina personuppgifter på ett maskinläsbart sätt (dataportabilitet) om rättsliga grunden är avtal eller samtycke.
- Återkalla samtycken du har lämnat till oss.
- Lämna klagomål avseende vår personuppgiftsbehandling till din tillsynsmyndighet.
Hur behandlar vi personuppgifter
Här kan du läsa mer om dessa ändamål och hur vi hanterar dina personuppgifter kopplat till dem. Notera att personuppgifter kan behandlas för flera ändamål, exempelvis att hantera beställningar och för att följa rättsliga förpliktelser. Vi säljer aldrig dina personuppgifter till någon. Ord med asterisk* förklaras noggrannare i slutet av integritetspolicyn, bilaga 1.
Att hantera beställningar du gör på vår webbplats eller app
Beställer du något via vår webbplats eller app behandlar vi följande personuppgifter
- Personlig identifieringskod
- E-postadress
- Platsdata * (om du lämnar samtycke)
Om du har/skapar användarkonto (vilket är valfritt) behandlar vi också
- För- och efternamn
- Lösenord
- Mobilnummer
- Inställningar utifrån dina val (push-notiser) *
- Förmåns-/bonusstatus
Om du använder funktionen ”bilbeställning” (vilket är valfritt) behandlar vi
- Registreringsnummer och beskrivning av bil
Rättslig grund
Vårt avtal med dig, bortsett från behandlingen av platsdata där rättsliga grunden är samtycke.
Vi behöver personuppgifterna för att kunna uppfylla avtalet om medlemskap (om du registrerat ett användarkonto) i vårt lojalitetsprogram t.ex. skapa och administrera konto, skicka dig erbjudanden eller registrera och utge medlemsförmåner.
Om du lämnar samtycke till platsdata använder vi uppgifterna för att anpassa våra tjänster utifrån var du är.
Lagringsperiod
Om du har skapat ett användarkonto sparas personuppgifterna så länge du är medlem.
Är du istället gäst behandlas personuppgifterna för detta ändamål inte längre än vad som krävs för att uppfylla din beställning och behandlas efter det inte för det här ändamålet.
Personuppgifterna delas med
Vår tjänsteleverantör av vår plattform för kiosk, online och app beställningar, Future Ordering Sweden AB.
Vår tjänsteleverantör av lojalitetsprogram, Como AI Malta Limited.
Adyen, som är separat personuppgiftsansvarig för hanteringen av betalningar, läs om deras personuppgiftsbehandling här.
Att skapa en säker digital miljö
Kategorier av personuppgifter
- Identitetsuppgifter (de uppgifter kopplat till din identitet som du lämnat till oss)
- Platsdata (om du lämnat samtycke till detta för att anpassa tjänsterna) *
- Teknisk data *
- Transaktionsdata *
Rättslig grund
Vårt berättigade intresse. Vårt intresse att skydda dig och oss mot missbruk av våra tjänster, bedrägeri, skadlig kod och liknande överväger det intrång det innebär i din integritet.
Lagringsperiod
30 dagar.
Personuppgifterna delas med
Vår tjänsteleverantör av vår plattform för kiosk, online och app beställningar, Future Ordering Sweden AB.
Uppfylla våra rättsliga förpliktelser utifrån lagkrav, domslut eller myndighetsbeslut
Kategorier av personuppgifter
- De uppgifter som vi är skyldiga att lämna ut enligt lag
Rättslig grund
Rättslig förpliktelse. Vi behandlar dina personuppgifter utifrån vad som krävs enligt lag, domslut eller myndighetsbeslut.
Lagringsperiod
Normalt som längst sju (7) år utöver innevarande år utifrån bokföringslagen.
Personuppgifterna delas med
Vår tjänsteleverantör av vår plattform för kiosk, online och app beställningar, Future Ordering Sweden AB. De vi är skyldiga att lämna ut uppgifterna till, exempelvis Skatteverket.
Kamerabevakning för att förebygga, förhindra och upptäcka brott eller störningar
Kategorier av personuppgifter
- Bild/film (ej ljud)
Rättslig grund
Vårt berättigade intresse. Kamerabevakningen används för att förebygga, förhindra och upptäcka brott eller störningar på platsen. Vi bedömer att behovet av bevakningen är större än det intrång i din integritet som kamerabevakningen kan innebära. Kamerabevakningen sker bland annat för att värna din kroppsliga integritet. Kamerabevakningen sker enbart på begränsade ytor och tillgången till det inspelade materialet är begränsat till ett fåtal personer. Det finns även skyltning på plats för att visa att platsen är bevakad.
Lagringsperiod
72 timmar.
Personuppgifterna delas med
Inspelningar delas endast med Polismyndigheten, när detta behövs för att polisen ska kunna utreda brott och olyckor, och eventuellt försäkringsbolag för att få ersättning vid eventuella skador.
Informera dig om nyheter och våra erbjudanden
Kategorier av personuppgifter
- Transaktionsdata *
- Inställningar utifrån dina val (push-notiser) *
Rättslig grund
Samtycke. Om du har skapat ett användarkonto eller använder appen kan du påverka delar av funktionaliteten. För dessa behandlingar använder vi ditt samtycke som rättslig grund.
Lagringsperiod
Personuppgifterna hanteras för detta ändamål så länge du samtycker till behandlingen.
Personuppgifterna delas med
Vår tjänsteleverantör av vår plattform för kiosk, online och app beställningar, Future Ordering Sweden AB. Vår tjänsteleverantör av lojalitetsprogram, Como AI Malta Limited
Administrera lojalitetsprogram
Kategorier av personuppgifter
- För- och efternamn
- Lösenord
- Mobilnummer
- Kommunikationsinställningar utifrån dina val (push-notiser) *
- Förmåns-/bonusstatus
Rättslig grund
Vårt avtal med dig. Vi behöver personuppgifterna för att kunna uppfylla avtalet om medlemskap i vårt lojalitetsprogram, till exempel skapa och administrera konto, skicka dig erbjudanden eller registrera och utge medlemsförmåner.
Lagringsperiod
Personuppgifterna hanteras så länge du är medlem i lojalitetsprogrammet (avtalet gäller) eller den tid som krävs för att vi ska kunna uppfylla våra antaganden enligt villkoren i lojalitetsprogrammet.
Personuppgifterna delas med
Vår tjänsteleverantör av vår plattform för kiosk, online och app beställningar, Future Ordering Sweden AB. Vår tjänsteleverantör av lojalitetsprogram, Como AI Malta Limited
Användning av cookies
Vi använder cookies. Läs mer om detta i vår cookie policy.
Ändringar i integritetspolicyn
Vi kan komma att publicera ändringar i denna integritetspolicy på hemsidan, den senaste versionen finns också tillgänglig i appen och där du kan göra digitala beställningar. Om vi gör ändringar av integritetspolicyn som ändrar våra åtaganden mot dig kommer du få information om detta i samband med nästa gång du gör en beställning hos oss digitalt eller, om du registrerat ett användarkonto hos oss, per mejl.
Bilaga 1
Ordförklaringar.
Platsdata
Om du samtycker till delning av din platsinformation avseende din mobil eller dator kommer informationen att användas för att anpassa onlinetjänsterna och användarupplevelsen samt för att upptäcka bedrägerier.
Transaktionsdata
Information om transaktioner som du genomför via våra onlinetjänster samt om deras genomförande.
Tekniska data
När du besöker vår webbplats eller app samlar vi in teknisk information, såsom vilken typ av mobilenhet som du använder, en unik identifikator såsom IMEI-nummer, enhetstoken, MAC-adress för enhetens trådlösa nätverksgränssnitt, IP-adress, enhetens mobilnummer, uppgifter som mobilnätverk, operativsystem, webbläsare och version av webbläsare. Vi samlar även in information kopplat till webbloggar och annan kommunikationsdata.
Inställningar utifrån dina val (push-notiser)
När du använder vår app får du frågan om du vill acceptera notifieringar, så kallade push-notiser. Vi använder dessa för att berätta att din beställning är klar, informera om nyheter och erbjudanden i appen samt för att avisera förändringar i användarvillkor. Du slår själv av eller på olika typer av notifieringar i appens kontoinställningar.
Bilaga 2
Dina rättigheter som registrerad.
Här kan du läsa mer utförlig information om vilka rättigheter du har när vi behandlar dina personuppgifter. Utövandet av dina rättigheter är som huvudregel kostnadsfritt, men vid missbruk av rättigheterna kan vi vägra eller ta betalt. Har du frågor och vill veta mer om dessa kan du vända dig till oss eller till din tillsynsmyndighet. I Sverige är Integritetsskyddsmyndigheten (IMY) tillsynsmyndighet på personuppgiftsområdet.
Begära tillgång till dina personuppgifter
Du har rätt att få bekräftelse på om personuppgifter som rör dig behandlas och i så fall få tillgång till de personuppgifterna. Du har även rätt att få information om de personuppgifter som behandlas. Denna information omfattar:
- Varför dina personuppgifter behandlas,
- tidsperioden som dina personuppgifter behandlas,
- varifrån personuppgifterna kommer ifall du inte lämnat personuppgifter till oss själv,
- vilka som tar del av dina personuppgifter,
- vilka rättigheter du har kopplat till dina personuppgifter,
- om dina personuppgifter överförs ett tredjeland (dvs. land utanför EU/EES) samt viss information om skyddsåtgärder kopplat till detta,
- att du har rätt att lämna in klagomål till tillsynsmyndighet på personuppgiftsbehandlingen,
- på vilket sätt du kan återkalla lämnade samtycken,
- våra kontaktuppgifter samt information om ifall automatiskt beslutsfattande samt profiliering används och i sådana fall information om hur och vilka följder detta kan få. Vi använder oss inte av något av dessa.
Begära rättelse av dina personuppgifter
Du har rätt att få felaktiga eller ofullständiga personuppgifter som rör dig rättade.
Begära att dina personuppgifter raderas (rätten att bli bortglömd)
Du har rätt att begära att vi ska radera dina personuppgifter i några fall. När det kommer till vår personuppgiftsbehandling är det följande fall:
- Om uppgifterna inte längre behövs för de ändamål som de samlades in för.
- Om behandlingen grundar sig på ditt samtycke och du återkallar det.
- Om behandlingen sker för direktmarknadsföring och du motsätter dig att uppgifterna behandlas.
- Om du motsatt dig personuppgiftsbehandling som sker på grundval av den vårt berättigade intresse och vi har inte berättigade skäl som väger tyngre än ditt intresse.
- Om personuppgifterna har behandlats olagligt.
- Om radering krävs för att uppfylla en rättslig skyldighet.
Begära att behandlingen av dina personuppgifter begränsas
Du har rätt att begära att behandlingen av dina personuppgifter begränsas om:
- Du anser att våra personuppgifter är felaktiga under en tid som ger oss möjlighet att kontrollera om personuppgifterna är korrekta.
- Personuppgiftsbehandlingen är olaglig och du motsätter sig att personuppgifterna raderas och i stället begär en begränsning av deras användning.
- Vi inte längre behöver personuppgifterna för de syftena (ändamålen) med behandlingen men du behöver dem för att kunna fastställa, göra gällande eller försvara rättsliga anspråk.
Om du har begärt begränsning av personuppgiftsbehandlingen ska vi informera dig innan vi återupptar behandlingen.
Invända mot vår behandling av dina personuppgifter, om ändamålet med behandlingen är kopplad till marknadsföring eller våra berättigade intressen
Du har rätt att invända mot personuppgiftsbehandling där ändamålet är våra berättigade intressen. Då gör vi en prövning om våra berättigade intressen väger tyngre än de intressen du har kopplat till att behandlingen ska upphöra. Om personuppgiftsbehandlingen avser marknadsföring upphör vi med marknadsföringen.
Begära ut dina personuppgifter på ett maskinläsbart sätt (dataportabilitet) om rättsliga grunden är avtal eller samtycke
När vi behandlar dina personuppgifter på grundval av vårt avtal med dig eller att du har samtyckt till personuppgiftsbehandlingen kan du begära ut personuppgifterna som du har tillhandahållit oss. Du har då rätt att få ut personuppgifterna på ett strukturerat, allmänt använt och maskinläsbart format.
Återkalla samtycken du har lämnat till oss
När du har lämnat ett samtycke kan du också återkalla samtycket. Om du återkallar ditt samtycke till personuppgiftsbehandlingen kommer vi avsluta personuppgiftsbehandlingen.
Lämna klagomål avseende vår personuppgiftsbehandling till din tillsynsmyndighet
Om du är missnöjd med vår personuppgiftsbehandling har du rätt att klaga till en tillsynsmyndighet. IMY är som angetts ovan tillsynsmyndigheten i Sverige. Här kan du lämna klagomål på personuppgiftshantering till IMY.
ANVÄNDARVILLKOR
Senast uppdaterad: 2025-06-09
Denna onlinetjänst (nedan kallad ”Onlinetjänsten”) tillhandahålls av Future Ordering Sweden AB, org.nr 5590404-4538, Midgårdsvägen 5B, 973 34 Luleå, info@futureordering.com, SE559040453801 (nedan kallat ”Future Ordering”) på uppdrag av SH Food AB. Dessa användarvillkor är ett juridiskt avtal mellan dig och Spicy Hot. Kontaktuppgifter för Spicy Hot är: SH Food AB, 556942-1752, Djuphamnsvägen 6, 724 65 Västerås, hello@spicyhot.se, SE556942175201.
När du använder Onlinetjänsten för att lägga en beställning accepterar du att följande användarvillkor gäller mellan dig och Spicy Hot. Genom att registrera dig eller beställa som gäst intygar du att du har läst, förstått och accepterar att vara bunden av dessa villkor.
Beställningar kan endast göras på svenska.
Onlinetjänsten fungerar enbart som en mellanhand som vidarebefordrar mat- och dryckesbeställningar till den restaurang inom Spicy Hot-kedjan som du väljer och som omfattas av tjänsten. Varje restaurang har sina egna öppettider och kan erbjuda olika alternativ för servering på plats eller avhämtning. Det är ditt ansvar att kontrollera att omständigheterna passar dig genom att kontakta den aktuella restaurangen. Varje restaurang ansvarar för att följa tillämpliga lagar och regler samt för leveransen av produkterna till dig.
När beställningen har lagts är det den valda restaurangen som ansvarar för att genomföra den. Spicy Hot arbetar kontinuerligt för att undvika avbrott i tjänsten men kan inte hållas ansvarigt för förseningar eller utebliven leverans till följd av tekniska problem. Tjänsten fungerar med moderna webbläsare och mobiler med iOS eller Android. Du ansvarar för att den mobila enhet du använder fungerar. Varken Future Ordering eller Spicy Hot garanterar att Onlinetjänsten fungerar på en specifik mobil enhet eller med viss programvara. Du ansvarar även för eventuella kostnader som kan uppstå vid användningen, såsom internetavgifter.
Skydd av personuppgifter – GDPR
I vår integritetspolicy beskriver vi hur vi behandlar dina personuppgifter.
Hur du beställer
Du kan lägga en beställning via Onlinetjänsten med ett registrerat användarkonto eller som gäst. När du gör en beställning skickas den direkt till den valda restaurangen. Vid detta tillfälle har du ingått ett avtal med restaurangen. Restaurangen ansvarar för att behandla och leverera din beställning.
Det är ditt ansvar att se till att informationen du lämnar vid beställning är korrekt, sanningsenlig, fullständig och aktuell. Om du registrerar ett konto ansvarar du för att hålla ditt användarnamn och lösenord säkert. Om du glömmer ditt användarnamn eller lösenord, eller misstänker att de kommit i orätta händer, bör du omedelbart byta lösenord och rapportera händelsen till Spicy Hot.
All personlig information du lämnar vid beställning ska vara korrekt och tillhöra dig som lägger beställningen. Vi rekommenderar att du granskar din beställning noggrant. Spicy Hot ansvarar inte för felaktiga leveranser till följd av ofullständig eller felaktig information.
Beställningar accepteras upp till 30 minuter innan stängning.
Beställningen är genomförd när du har betalat och fått ett ordernummer på skärmen.
Produkter
Onlinetjänsten uppdateras kontinuerligt med information om produkter, priser samt ingredienser/allergener. Observera att vi ibland kan ändra ingredienser utan att byta namn på produkten. Vi friskriver oss från ansvar för tryckfel och bristande tillgång på vissa produkter på grund av ingrediensbrist eller uteblivna leveranser från våra leverantörer. Den valda restaurangen ansvarar för att informera gästen och erbjuda alternativ.
Betalning
Alla beställningar genom Onlinetjänsten är bindande. Priserna inkluderar moms om inget annat anges. Moms för mat är 12 %, för övriga produkter 25 %. Betalning sker via Adyen med Swish eller betalkort (VISA, Mastercard).
Orderbekräftelse
När Future Ordering mottagit betalningsbekräftelse från Adyen för Spicy Hot skickas en orderbekräftelse till den e-postadress gästen angivit.
Uthämtning av beställning
Beställningen ska hämtas vid den tid och plats som anges i orderbekräftelsen. Giltigt kvitto måste uppvisas vid upphämtning. Spicy Hot håller beställningen så länge kvaliteten inte påverkas negativt, dock högst 60 minuter efter vald upphämtningstid eller till restaurangen stänger. Därefter kasseras beställningen utan rätt till återbetalning.
Avbokning och ångerrätt
Vid beställning av snabbt fördärvliga varor, som livsmedel, gäller ingen ångerrätt enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Det är möjligt att avboka genom att ringa den valda restaurangen. Vid avbokning sker återbetalning via Adyen. Om avbokningen medför kostnader för Spicy Hot på grund av att maten kasseras, sker ingen återbetalning.
Reklamation och klagomål
Kontrollera din beställning direkt vid upphämtning. Vid fel – informera restaurangen omedelbart så det kan rättas till. Om du fått maten hemlevererad enligt avtal men ändå upptäcker fel, har du rätt att reklamera. Exempelvis om beställningen inte motsvarar vad som avtalats eller förväntats. Kontakta Spicy Hot via hello@spicyhot.se. Bifoga kvitto och ett foto som visar problemet.
Om du inte hämtar din beställning enligt angiven tid ansvarar du själv för eventuell försämring som sker efter detta. Spicy Hot är inte ansvarigt för dröjsmål eller fel som uppstår på grund av omständigheter utanför företagets kontroll. Force majeure omfattar händelser som Spicy Hot inte rimligen kunnat påverka. Vid återbetalning sker denna till det konto/kort du använt, enligt avtal mellan din bank och Adyen.
Avslut av användarkonto
Spicy Hot förbehåller sig rätten att avsluta användarkonton eller makulera beställningar som bryter mot villkoren eller är bedrägliga. Du kan bli avstängd från tjänsten utan föregående varning.
Du kan själv avsluta ditt konto via ”Hantera konto”-sidan när du är inloggad.
Användarvillkor och förmåner för medlemskap i lojalitetsprogram
Spicy Hot har ett lojalitetsprogram som finns för att vi ska kunna erbjuda dig förmånliga erbjudanden.
Medlemskapet i lojalitetsprogrammet ger dig tillgång till specialerbjudanden, anpassade efter din köphistorik och dina val i våra restauranger. Dessa erbjudanden är beroende av tillgång och kan ändras när som helst.
Lojalitetsprogrammet fungerar endast i vår app, och är inte tillgängligt i våra kiosker (expresskassor) eller i våra fysiska kassor.
Spicy Hot strävar efter att ständigt se efter att erbjudanden och rabatter som presenteras för dig är korrekta och aktuella. Det finns dock ingen garanti för att alla erbjudanden och rabatter finns tillgängliga i alla våra restauranger, eller att de är korrekta och aktuella vid varje given tidpunkt. Spicy Hot tar inte på sig ansvaret för eventuella skillnader mellan de erbjudanden som visas i onlinetjänsten och deras faktiska tillgänglighet i våra restauranger.
Ditt medlemskap i lojalitetsprogrammet är personligt och endast avsett för personligt bruk.
Erbjudanden i lojalitetsprogrammet är tidsbegränsade. Om du inte utnyttjar ett erbjudande inom den angivna perioden, kan du inte använda erbjudandet vid ett senare tillfälle.
Lojalitetsprogrammet kan användas i de restauranger som är anslutna till programmet.
Erbjudanden och gåvor är personliga och kan inte överföras mellan medlemskap.
Erbjudanden och gåvor kan inte lösas in mot pengar.
Vi förbehåller oss rätten att när som helst ändra eller justera villkoren i lojalitetsprogrammet.
Missbruk och begränsningar av användning
Du får inte använda Onlinetjänsten på ett olagligt sätt, i olagligt syfte, eller på ett sätt som strider mot detta avtal. Du får inte försöka ta över tjänsten eller använda den i kommersiellt syfte. Det är förbjudet att kombinera eller integrera Onlinetjänsten med andra program/tjänster, använda otillåtna system eller teknologier för att få tillgång till eller extrahera innehåll. Du får inte försöka inaktivera, överbelasta eller manipulera tjänsten. Du får inte heller låta andra göra det. Andra åtgärder kan också betraktas som brott mot immaterialrätten och kan leda till rättsliga åtgärder.
IP-adresser och annan viktig information såsom Internetleverantör lagras för att kunna spåra kunden vid missbruk. Alla misstänkta fall kommer att utredas och polisanmälas.
Tredjepartstjänster
Onlinetjänsten kan innehålla länkar till eller ge åtkomst till externa webbplatser, nedladdningsbart material, innehåll, sociala nätverk eller andra digitala tjänster från tredje part (”Tredjepartstjänster”). Future Ordering eller Spicy Hot ansvarar inte för sådana tjänster eller eventuella skador/förluster som uppstår i samband med dem.
Ändringar av villkor
Spicy Hot har rätt att ändra dessa villkor utan föregående godkännande. Nya villkor skickas till din e-postadress om du har ett konto. Du informeras även vid ny beställning gjord digitalt. Kontrollera alltid senaste uppdateringsdatum. Om du inte accepterar ändringarna, ska du sluta använda tjänsten. Fortsatt användning innebär att du godkänner de ändrade villkoren.
Tvistelösning och tillämplig lag
Tvister ska avgöras av svensk domstol enligt svensk lag. Parterna kan efter att tvist uppstått komma överens om skiljeförfarande.
Du kan vända dig till Allmänna reklamationsnämnden med klagomål. Vi följer deras rekommendationer.
Kontaktuppgifter
Du kan kontakta oss via hello@spicyhot.se
Hur Spicy Hot hanterar Cookies
Vi använder enhetsidentifierare för att anpassa innehållet och annonserna till användarna, tillhandahålla funktioner för sociala medier och analysera vår trafik. Vi vidarebefordrar även sådana identifierare och annan information från din enhet till de sociala medier och annons- och analysföretag som vi samarbetar med. Dessa kan i sin tur kombinera informationen med annan information som du har tillhandahållit eller som de har samlat in när du har använt deras tjänster.
Vad är Cookies?
Cookies är små textfiler som kan användas av webbplatser för att göra en användares upplevelse mer effektiv. Lagen säger att vi får lagra cookies på din enhet om de är absolut nödvändiga för att kunna använda den här webbplatsen. För alla andra ändamål krävs ditt medgivande. Denna webbplats använder olika typer av cookies. Vissa cookies placeras ut av tredjepartstjänster som visas på våra sidor. Du kan ändra eller dra tillbaka ditt samtycke till cookie-förklaringen på vår webbplats. Läs mer i vår personuppgiftspolicy om vilka vi är, hur du kontaktar oss och på vilket sätt vi behandlar personuppgifter.
Ange ditt samtyckes-ID och datum för när du kontaktade oss gällande ditt samtycke.
Nödvändiga cookies
Nödvändiga cookies låter dig använda webbplatsen genom att aktivera grundläggande funktioner, såsom sidnavigering och åtkomst till säkra områden på webbplatsen. Webbplatsen fungerar inte korrekt utan dessa cookies.
Inställningar
Cookies för inställningar låter en webbplats komma ihåg information som ändrar hur webbplatsen fungerar eller visas. Detta kan t.ex. vara föredraget språk eller regionen du befinner dig i.
Statistik
Cookies för statistik hjälper en webbplatsägare att förstå hur besökare interagerar med webbplatser genom att samla och rapportera in information anonymt.
Marknadsföring
Cookies för marknadsföring används för att spåra besökare på webbplatser. Avsikten är att visa annonser som är relevanta och engagerande för enskilda användare, och därmed mer värdefull för utgivare och tredjepartsannonsörer.
Oklassificerade
Oklassificerade cookies är cookies som håller på att klassificeras tillsammans med utfärdarna av enskilda cookies.
Så kan du hantera cookies och lokal lagring av data
Du kan själv radera cookies från din webbläsare och din enhet och göra inställningar i din webbläsare för om och hur lokal information får lagras. Om du väljer att inaktivera cookies kan det innebära att viss funktionalitet på våra webbsidor slutar att fungera, samt att inställningar och inloggningar inte sparas. Om du avaktiverar en cookie eller en kategori av cookies tar du inte bort cookien från din webbläsare, detta måste du själv göra från din webbläsare.